En mikrofon.

Sång och körer

Att sjunga är utvecklande och roligt. För dig som vill sjunga solo eller i grupp har kulturskolan kurser där du får öva sångteknik, uttryck och prova olika stilar. Undervisningen sker enskilt med din lärare eller i mindre grupp.

Sångundervisning 13–25 år

Här får du utveckla din röst utifrån dina förutsättningar och sjunga olika stilar – allt ifrån pop och rock till jazz, musikal och klassiskt.

Under lektionerna arbetar vi med att utveckla din personliga sångröst och sångstil. Du får prova att sjunga låtar i olika stilar med utgångspunkt från din musiksmak. Vi jobbar med röstträning, texttolkning, mikrofonteknik och att hitta klang och uttryck.

Som sångelev får du också möjlighet att medverka i konserter och andra föreställningar. Du får även vara med i Kulturskolans körer utan att det kostar något extra. Du som söker till sång i grupp/solosång kan vara både nybörjare eller ha sjungit tidigare.

Körsång 6–25 år

Kulturskolan har körer på flera platser i kommunen och för olika åldrar. Är du sugen på att börja sjunga i någon av våra körer?

Kulturskolans körer

Grupper