Avgifter

Här hittar du information om Kulturskolans avgifter som gäller från och med höstterminen 2024.

• Introduktionskurser för åldrar 6-8 år och El Sistema ÅK 3-6: 600 kronor per termin.
  • Alla introduktionskurser 6 - 8 år betraktas som eget ämne med kursavgift.
  • Ämneskurser från 9 år: 800 kronor per termin.
  • Instrumenthyra: 300 kronor per termin.
  • Fördjupningskurs och Suzukiundervisning: 1300 kronor per termin.
  • Kursavgiften för körverksamhet ingår i avgiften för ämneskurserna sång i grupp och solosång. För övriga deltagare: 600 kronor per termin.
  • Kursavgiften för orkesterverksamhet ingår i avgiften för ämneskurser i instrument. För övriga deltagare: 600 kronor per termin.
  • För övrig kursverksamhet, exempelvis kortare intensivkurser, projektverksamhet eller lovverksamhet fattas särskilt beslut om avgift av enhetschef.

Du blir betalningsskyldig redan efter första närvarotillfället.

Frågor om fakturor hänvisas till kulturskolan@norrkoping.se

Efter att du skickat in din anmälan får du en bekräftelse från oss på att du placerats i kö. När det blir dags för antagning kontaktar vi dig med ytterligare information.